مقالات آرشیو خبر ها
بازگشت سه تفنگدار

بازگشت سه تفنگدار

سامی خدیرا، کلودیو مارکیزیو و پل پوگبا ستون فقراتی را در میانه ی میدان یوونتوس تشکیل داده اند که هیچ تیمی در سری آ‌ قادر به برابری با آن نبوده است. تجزیه و تحلیلی از فابیانا دلاوالا از گاتزتا دلااسپورت.

 

بهترین ترکیب خط هافبکم را به من بدهید و یوونتوسی بسیار متفاوت مشاهده خواهید کرد.

 

این حرفی بود که ماسیمیلیانو آلگری در یکی از کنفرانس های بعد از بازی ابتدای فصل گفته بود، شاید آن زمان این به نظر بهانه ای برای نتایج بد یووه می آمد، اما گذر زمان ثابت کرد که مکس راست می گفت.

 

شاید یوونتوس دقیقا قدرتمندترین خط هافبک جهان که فیفا اذعان کرده بود در سال 2014 داشتند، نداشته باشد، آرتورو ویدال، پل پوگبا و آندره آ پیرلو ترکیبی بی نقص از کیفیت و جنگدگی را به ساخته بودند. اما در حال حاضر، آنها خط میانی ای دارند که به همان اندازه مرعوب کننده و نیرومند است. یوونتوس وقتی پل پوگبا، کلودیو مارکیزیو و سامی خدیرا را همزمان در ابتدای بازی به میدان فرستاده، شکست نخورده است، چیزی که هواداران معمولا نتوانسته اند ببینید که بیشتر به خاطر مشکل مصدومیت دو نفر با تجربه تر این مثلث در این فصل بوده است.

 

آخرین باری که یوونتوس همه ی آنها را با هم به زمین فرستاد 6 مارچ بود، وقتی به برگامو سفر کردند و 2‐0 پیروز شدند. بعد از آن مارکیزیو مصدوم شد، پوگبا در برابر ساسولو استراحت کرد و خدیرا به خاطر 2 جلسه محرومیت بیرون از لیست 21 نفره بود. پس برای 4 بازی مربی، مجبور بود به دنبال یاران جایگزین بگردد. مطمئنا این نفرات موثر بوده اند، با توجه به اینکه آنها 12 امتیاز کامل را در اختیار گرفته اند، اما حالا این تاکتسین آماده است هر 3 تای آنها را دوباره در قدم های آخر منتهی به اسکودتو به زمین بفرستد.

 

این 3 نفر با هم 12 پیروزی و 3 تساوی وقتی همه با هم به زمین رفته اند کسب کرده اندو در طی این مدت یووه تنها 5 گل خورده است. خدیرا گزینه های تاکتیکی جدید را به هم تیمی ها ارائه می دهد، مارکیزیو تعادل بی نقصی ایجاد می کند و پوگبا خیال پرداز این داستان است، ترکیب بندی بی نظیری است.

 

به هیچ وجه جای تعجب نیست که یوونتوس 4 بازی را برابر رم، ناپولی، اودینزه و ساسولو واگذار کرده که خدیرا حضور نداشته اند. وقتی خدیرا در زمین بوده، یوونتوس 49 امتیاز از 51 امتیاز در دسترس را جمع کرده است: یک آمار خارق العاده.

 

مارکیزیو یک امنیت مضاعف به خط دفاع می بخشد، وقتی او در زمین بوده، یوونتوس تنها 7 گل در 21 باز دریافت کرده است، بدون او 10 گل در 11 باز. تنها نکته ی منفی برای او این است که هنوز در این فصل گل نزده است.

 

و در نهایت، پوگبا در یک سوم هجومی به محصول نهایی تلاش تیمی کمک می کند و جلایش می دهد. او در 15 گل یووه نقش مستقیم داشته است ― 7 گل و 8 پاس گل ― این بازیکن فرانسوی هر روز بیشتر از قبل ثابت می کند که یکی از بهترین هافبک های جهان است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: